Salut, bine ai revenit la al 2-lea tutorial in care o sa-ti arat cateva greseli pe care le-am facut eu si multi altii in trecut, cu sau fara stiinta de acestea. Prin greseli, ma refer la mai multe facilitati care nu sunt pozitive din punct de vedere tehnic sau sunt inutile/fara rost.
Nu ma dau mare scripter, insa daca eu am invatat din greselile mele, vreau sa invete si altii.
1. Nu folosii string-uri exagerat de mari daca tu scrii un mesaj cu caractere reduse.
De exemplu:
new string[128]
format(string, sizeof(string), "Salut, ce faci?. );
Poti folosii pentru un astfel de mesaj " new string[64] maxim, deoarece nu ai nevoie de mai mult.
2. Nu mai folosii inca o culoare in plus daca ai deja una definita.
Multi faceti prostia asta:
SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "{FFCC12} Salut, ce faci ?");
Din moment ce ai definit culoarea WHITE(alb), dupa parerea mea este cea mai mare prostie sa mai folosesti inca o culoare HTML.
+ Cei ce vor avea [/timestamp] activat, o sa le apara data/ora din timestamp cu culoarea alba, iar restul mesajului cu culoarea galbena, deci este un lucru inutil sa faci asta, si arata si foarte prost.
Poate multi ma veti critica insa asta merge dupa gust, daca faci asta la inca 40-50 de mesaje informative/alte lucruri o sa fie o harababura si o sa arate in toate culorile si foarte aiurea din punctul meu de vedere.
3. Adaugarea de textdraw-uri.
Da, stiu multi adaugati textdraw-uri la diferite sisteme insa nu va ganditi daca este sau nu necesar, din propria mea experienta, mai bine faci ceva SIMPLU si FRUMOS decat ceva ce ingreuneaza activitatea serverului.
Totodata, nu zic ca strica, insa un numar maxim de 30 de textdraw-uri ar fii suficient.
4. Adaugarea verificarii "IsPlayerConnected" in comenzi.
Functia care verifica daca jucatorul este conectat este total aiurea, deoarece un jucator daca nu este logat nu poate folosii comenzi, asta are la baza clientul de samp, nicidecum gamemode-ul.
Functia de verificare a fost in toate GF-urile si in momentul de fata foarte putina lume o mai tine in gamemode deoarece este inutila.
5. Adaugarea comenzilor inutile.
De exemplu de ce ai adauga comanda /updates ?
Doar un om care asteapta laude ar adauga aceasta comanda intr-un gamemode.
In primul rand poti posta update-urile pe forum sau pe panel, de ce ai adauga o astfel de comanda intr-un gamemode ?
Si mai ales de ce ai mai crea un dialog in + pentru o comanda de tot rasul ?
Comenzile: /forum , /panel
Foarte, foarte rar intalnesti jucatori incepatori care habar nu au care este panel-ul sau forum-ul unui server ,insa daca ai o echipa de helperi chiar nu are rost sa tii aceste comenzi.
6. Mapping cat incape.
Multi credeti ca daca adaugati mapping de 10k linii in gamemode va face mai unici.
Nu aveti niciun avantaj ci doar dezavantaje (parerea mea).
In primul rand lag destul de mare la un numar de jucatori daca in acel loc a fost adaugat mapping.
In al doilea rand pe multe forumuri a fost discutat ca, este total aiurea sa adaugi texturi in + fata de cele default din joc.
Pe langa buguri vizuale, apar si bug-uri de care se poate abuza, un caz intalnit de mine pe un server de tip GF, in timp ce cadeam prin mapa neincetat, faceam ore jucate cu jocul in bara.
7. Fa-ti un backup inaintea oricarei modificari majore a gamemode-ului.
Daca chiar vrei sa ai un gamemode reusit, si un proiect de calitate, este necesar ca la fiecare modificare majora sa ai cate un backup pentru orice eventualitate, deseori se intampla sa-ti cada curentul iar dupa ce intrii din nou si vrei sa compilezi iti apar zeci de erori la care nu ai idee de rezolvare sau ai pierdut codul sursa.
8. Nu mai folosii in niciun caz gamemode-ul BigZone.
Multa lume spune sa nu-l folosesti, insa daca esti destul de avansat in acest limbaj de programare, ai putea sa il optimizezi si sa-l rescrii total si sa ruleze bine, cum a facut Massive (OG-Times).
Insa, mai rar se intampla astfel de "fenomene", recomand cu incredere gamemode-ul Titanium sau Saints Network, versiunea 1.4.5.
9. Nu adauga filterscript-uri legate de anti-cheat.
Iti recomand daca vrei sa ai un sistem de anti-cheat reusit sa-l implementezi in gamemode, nicidecum pe filterscript, deoarece "mananca mult" si nu prea este ok sa se intample asta.
Orice sistem care vrei sa-l copiezi de undeva, si vrei sa-l implementezi altundeva, ori il pui pe include/module ori in implementezi in gamemode.
10. Jucatori falsi/boti.
Toti ati auzit de superbul program RakSamp.
Nu recomand folosirea acestuia ca scop de populare a serverului, si nicidecum alte metode de adaugare a jucatorilor falsi pe server.
De ce zic asta?
Te prostesti pe tine, nu prostesti jucatorii.
Eu personal m-as simtii groaznic sa stiu ca am 100 de jucatori conectati insa sunt 95 boti, nu e mai bine sa lucrezi la un proiect, cu sau fara promovare si prin munca nu peste noapte sa atingi pragul 50 , sau chiar 100 jucatori conectati ?
Voi revenii cu edit daca imi mai amintesc ceva. Spor la treaba!
Autor: Oldman.